יום חמישי, 21 ביולי 2016

כולנו יחד וכול אחד לחוד


כולנו יחד וכול אחד לחוד



בעידן המודרני כולם עובדים במקום אחד וזהו הענן . העבודה בענן הפכה להיות הנורמה של חיינו …
כולנו כותבים מכתבים , דוחות , עבודות , תרשימים , מנהלים ידע , מנהלים מעקבים , נתונים ,  ציונים תמונות איתור מידע ואחסון מדע והכול מתנהל בענן וכול אחד לפי מקצועו וכול אדם לפי התמחותו ולפי עניינו. שאנחנו עובדים בענן זה נמצא באינטרנט ויש לנו נגישות למידע בכול זמן ומכול מקום וראוי לציין שזה חינמי עובד  עם כול  המכשירים ואמצעי הקצה , אנחנו בעידן שאין מקום להתקנת תוכנה  או דיסק און קי ,פשוט הכול נמצא בענן במרחב האישי  של התלמיד או של המורה.
כשהקבצים שלנו נמצאים בענן יש יתרונות רבים שישמשו אותנו בחינוך לשנים הבאות  
המסמכים של גוגל דרייב הם נוחים למשתמש ,קיימת בהם האפשרות לעיצוב יפה ותמיד אפשר לפרסם אותם באינטרנט ולשתף אחרים כדי שיוסיפו הערות , תגובות ,ויתרמו את חלקם בנכתב , קיימת האפשרות לעשות קישורים אל עולם האינטרנט החיצוני, וכלי המחקר  שהתלמיד יכול להגיע למידע  מבלי לצאת מקובץ העבודה שלו , יתרה מזו אפשרות התרגום תעזור לתלמידנו למצוא יותר מידע  לצורך הלמידה שלהם
כלים   -----  כלי מחקר------  ואפשרות החיפוש שהתמיד נשאר באותו מסמך של העבודה שלו ומה שהתלמיד עושה הוא גרירה ושחרור הטקסט או האובייקט אל תוך העבודה שלו
גוגל דוקס מאפשר עריכה שיתופית כאשר כ 50 אנשים יכולים לעבוד באותו קובץ בו זמנית לערוך אותו מסמך ולהפעיל , HANGOUT או  צט לצורך דיונים, סיכומים, הסקת מסקנות , ויצירת תוצר שיתופי סופי

עוד נקודות להטמעת גוגל דייב בבתי ספר שלנו :
1. שימוש בדרייב הופך להיות נורמה, בבית הספר ובשגרה של העבודה הבית ספרית
2.   עובדים בדרייב באופן מערכתי כל המורים כותבים מכתבים, מדווחים עושים מטלות לתלמידים ומשתפים
3.   עבודות הבית של כל התלמידים תתנהלנה בגוגל דייב , מחברת דיגיטלית , פורטפוליו, עבודות שוטפות, שיתוף בין המורים לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם
4. רכז התקשוב ינהל מעקב ויפיק דוחות מהAPPS  על השימוש בדרייב ויעביר את הדוחות למנהל בית הספר על מנת לתת תמונת מצב למה שקטרה בקרב המורים והתלמידים .
5.   עבודה שיתופית , הן במישור הפדגוגי והן במישור הניהולי של בית הספר , העבודה השיתופית והלמידה השיתופית חייבת להיכנס ולהיות בהווי של בית הספר , אני מתכוון שתדירות העבודה השיתופית צריכה להיות גבוה ואצל כולם , לפי תכנון מסוים וניהול זמן סביר
6..   בית הספר חייב לעודד השימוש במסמכי גוגל
7. כתיבת אמנה בית ספרית שמעורבים בה כול באי בית הספר

 הצט מאפשר ומעודד פיתוח נורמות של דיון ושיח מכובד התלמידים יכולים לפתוח דיון סביב הנכתב וכולם יכולים לכתוב ולסכם ולערוך .אפשרות זה טובה לניהול פרויקטים קבוצתיים ,כאשר התיעוד נשמר בהיסטוריה של המסמך ואפשר תמיד לחזור לכול גרסה שנכתבה ולעקוב אחרי השינויים במסמך
העניין הוויזואלי הוא חזק מאוד.בגוגל דוקס  קיימת האפשרות להוסיף תמונה מהאינטרנט, מהמחשב או מהדרייב התמונה נכנסת בדיוק במקום שאנחנו צריכים ולפי הגודל הראוי ,
בדיקת איות , הכתיבה בגוגל דוקס גם יודעת לבדוק איות בכול השפות ותמיד אתה יכול להוסיף מושגים ומילים למילון האישי שלך לשימוש עתידי.כלים   --------        איות  -------- 

גוגל דוקס מקבל הרחבות ותוספים רבים - אכתוב עליהם בעתיד - התוספים עושים את גוגל דוקס ליותר שימושי ,יותר יעיל,ועונה על צרכי בתי הספר כמו ESYBIB שמאפשרת לבנות רשימת מקורות   לכול עבודת חקר שהתלמיד בונה , ועוד.......
מורה יכול לחלק את המשימות לפי רמות ולהיעזר בתוסף doctopus ולשלב אותו ב google classroom מתוך התחשבות בשונות בין התלמידים ולטפח את הצד החזק של כול אחד      
המסמכים של גוגל מאפשרים הוספת סרטונים , לפי הצורך,עצוב תמונות וחיתוך תמונות לפי צורות , תרשימי זרימה , גרפים , טבלאות וקישורים והדגשת חלקים של טקסט בתוך הנכתב והערות  שוליים
תמיד אפשר להוריד את הקובץ  ולשמור בכול בסוג קובץ שאנחנו רוצים ,ואפשר  תמיד לייבא ולייצא הקבצים בפורמטים  של Microsoft כלול: .doc, .xls, .ppt)

לסיכום הטמעת גוגל דרייב מחייבת
1.   תשתית אינטרנט מאפשרת הן חוטית, והן אלחוטית.
2.   מכשירים נייחים ואמצעי קצה ניידים בכל המרחבים של בית הספר
3..  עירוב הורים , וחשיפתם לערך המוסף של השימוש בדרייב
. 4.מנהל  בית ספר שמשתמש בכלים אלה ודורש  אותם בסביבת העבודה שלו עם המורים , ומורים בונים משימות מטפחות למידה שיתופית ומשמעותית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה